Wanneer je één van onze producten koopt, is het belangrijk dat je de tijd krijgt om over je aankoop na te denken. Daarom krijg je van ons een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van het product. Wanneer je beslist om je bestelling te retourneren verzoeken we je om een retourmelding te maken via ons retourportaal.
Gratis retourneren in Nederland en België
Wanneer je iets retour stuurt, zorgen wij voor een gratis retourlabel.
Wanneer je iets retour stuurt, zorgen wij voor een gratis retourlabel.
* Tenzij je zelf kiest voor een andere verzenddienst, of je niet in Nederland of België woont.
Terugbetaling
Indien je de bestelling retour stuurt en kiest voor de opties terugbetalen, gaan we deze binnen 5 werkdagen en niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je retourzending aan je terugbetalen. We betalen je op dezelfde manier terug als waarop de bestelling in eerste instantie is betaald. Voor de terugbetaling worden in geen geval kosten aan je doorberekend. Mocht je nog een openstaande factuur hebben, omdat je hebt gekozen voor ‘achteraf betalen’, dan zullen wij deze factuur (deels) crediteren. Wij behouden ons het recht om te wachten met terugbetalen tot we de goederen retour hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je de goederen retour hebt gezonden.
Voorwaarden voor volledige terugbetaling
- Producten dienen, zoveel als redelijkerwijs mogelijk, in ongebruikte staat te worden geretourneerd.
- Producten dienen, zoveel als redelijkerwijs mogelijk, compleet met de verpakking, eventuele accessoires en handleidingen te worden geretourneerd.
- Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen
Ruilen
Uiteraard is het ook mogelijk om je bestelling te ruilen met een ander product. Er zijn veel verschillende producten en modellen en we begrijpen dat het niet altijd eenvoudig is om in één keer het goede product(en) te bestellen. Om een artikel te ruilen kun je kiezen voor de optie 'Ik wil mijn product omruilen' in ons retourportaal. Zet vervolgens in de opmerkingen welk product je terug zou willen ontvangen (graag met EAN-nummer), zodat we je bestelling kunnen omruilen als de retour bij ons ontvangen is.
Uiteraard is het ook mogelijk om je bestelling te ruilen met een ander product. Er zijn veel verschillende producten en modellen en we begrijpen dat het niet altijd eenvoudig is om in één keer het goede product(en) te bestellen. Om een artikel te ruilen kun je kiezen voor de optie 'Ik wil mijn product omruilen' in ons retourportaal. Zet vervolgens in de opmerkingen welk product je terug zou willen ontvangen (graag met EAN-nummer), zodat we je bestelling kunnen omruilen als de retour bij ons ontvangen is.
Terugsturen
Nadat je hebt besloten dat je de producten retour zult sturen, kun je de producten binnen de bedenktermijn van 30 dagen na ontvangst, aan ons terugsturen of overhandigen. Stuur je ons eerst een bericht dat je de overeenkomst wilt herroepen, dan heb je na die mededeling nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
Meld je retour aan via ons retourportaal.
Klacht over je artikel?
Helaas komt het soms voor dat een product niet helemaal naar wens is. In dit geval kun je een passende retour je een passende retour reden kiezen. Wij vragen dan om een aanvullende foto of informatie, zodat we het gemakkelijk met je op kunnen lossen. In sommige gevallen is retourneren dan niet eens nodig.
Besteld via Bol.com?
Meld je retourzending aan via je Bol.com account. Je bestelling is namelijk geplaatst via Bol.com. Voor het retourproces van bol.com verwijzen wij je graag door naar je account van Bol.com.
Vragen?
Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch of per e-mail. Wij geven de voorkeur aan e-mail en zullen deze op werkdagen binnen 24 uur beantwoorden.